Kayıt Ol
Oca 6, 2014
1952 Views
0 0

Neden icat ettiniz ya da Adını Neye Göre Koydunuz?

Written by

Karşınıza çıkmadan önce düşünmezsiniz, la bunlar bunu nereden buldu acaba ya da niye buldu hatta ne diye buldu ve hatta hatta neye göre isim koydu? Öyle nesneler, icatlar var ki yahu kardeşim bunları neden buldunuz, adını kim koydu diye merak ediyorum.

 

Beslenme Çantası: Kesinlikle çanta lobisinin işi olduğuna inanıyorum. Oğlum zaten eşek kadar çantayı sırtlıyorsun, yanına bir de matara kitliyorlar, tasma niyetine bir de beslenme çantasını asıp okula dağa tırmanan sporcular kılığında gidiyorsun. Zaten suyun, bir ekmek arası kaşar salamın en fazla meyven var o beslenme çantanda. Onu da bence o arkandaki kafam kadar çantaya sığdırabilirdik. İşte bunlar hep çanta lobisi! Fazla para kırmak için çaktılan beslenme çantasını, besleme gibi aldık alayını.

 

Dikiz Aynası: Bunun amacı belli, keşfedilmesi yerinde. Arabanın götünü kollamak, elleyen var mı, egzoza sokup sokuşturan var mı yok mu diye bakmak için bu belli. De bunun adını kim koydu? Koyan kim ise kültürümüzü çok iyi tanıyan bir adamdı, ya da kendini bilen biriydi. Çünkü bizde bu icat tam adıyla kullanılıyor. Arkadaki adamı kesme, orasına burasına bakma şeysi. Arka koltukta oturan seyahat kişisi sürekli şöför kimsesi ile dikiz aynasından romantik göz göze gelmeleri yaşayabiliyor. Yalan mı?

 

Pisuvar: Tamam bunun esprisini herkes yaptı ama ben yapmadım. Ve gerçekten çirkin bir icat. Neden bulmuşlar ki? Oturmak kimin zoruna gitmiş olabilir ki? Acelesi olan işeyip gitsin demiş ise, icat edildiği şekilde bırakın kardeşim, ekleme yapmayın. Pisuvarların arasına duvar koymuşunuz da, çükler birbirini görmesin diye o, ben gayet yukardan yana baktığımda görüyorum. He daha çirkini de var mesela; pisuvarın üstüne parlak sifon koymak? O kadar parlak ve pürüzsüz ki arkamda biri sifona baksa, ayna gibi ne yaptığımı kısa film şeklinde izleyecek. Bulan kimse, işerken pisuvardan üzerine sıçrasın emi!

 

Sandalet: Ayaklarım hava alsın diye çıkarılan icat terliktir. Sanırım bu çirkin şey terlikten sonra icat edildi. Baktı ki adam terliği buldu. Ben de kapalı ile açık arası bir şey icat edeyim dedi ve dünyaya büyük bir kötülük yaptı. Ki bunu icat eden kişi acaba çorapları hesaba kattı mı? Beyaz çorap ile kahverengi sandaletli insanları görse acaba ben ne yaptım der miydi?

 

Bolero: Ceket desen değil. Mont değil. Kalın olsa ne yazar bele kadar değil. Göğüsleri kapatan, garip bir icaat. Görüyorum giyiyorlar, ama niye giyiyorlar onu göremiyorum. Neden? Kıyafet dediğin oranı buranı kapamak içindir. Sadece o değil diyorsun. Güzel görünsün, hoş dursun üstünde, giydiklerimle kombo olsun diye diyorsan, çok yanılıyorsun, güzel değil ki!? Kim icat etti la bunu? Ne olur icadını geri alsın. Ben beğenmedim. Ben beğenmediysem kaldırılmalı. – kimse mikine bile takmadı-

 

Metrobüs: Bence başbakanın büyük planının bir parçası. Zaten dünyada ilk, bu kesin. Metro ile otobüsü çiftleştiren tek ülkeyiz. Bkz: katır. Başbakan üç çocuk istedi. Bu üç çocuk içinde herkesin aile olarak gittiği bir sistem geliştirdi. Yoksa yani böyle bir sistemin başka açıklaması olamaz. Ana yolumuzun ortasında na böyle şehrin başından sonuna kadar bir şey gitsin. Yok yok. Üç çocuk planı bu. Geçen bir önümde bir olay oldu ama. Erkekler kadınları fortlamayı bıraktı, birbirlerine de el atmaya başladılar. Biseksüel abimizi iyi dövdü oseksüel olmayan seyahat şahısı.

 

Arabesk Rap: Sınırları zorlayan bir icat. Müziğin doğasına isyan olarak doğmuş bir akım. Neden? Hayır yani gerçekten neden, anlatsana biraz? Zamanında Arabesk seven ama Rap’e de ilgisi olan birinin karıştırması sonucu mu yoksa bu? Zaten Türkiye’de şarkıların hepsi zalım? Benim isyanım, Türkiye’de şarkılar hep hüzünlü, hep yavaş hep acı üzerine, diyeydi. Birileri bunu görmüş de yanlış anlamış. Acıyı rap’e çevirip hızlandırmışlar. Eskiden arabesk insanların içini dağlardı şimdi kulaklarını dağlar oldu.

 

Para: Lidyalılar buldu bunu da oradaki çoğul eki çok soru işareti. Sanki tüm Lidyalılar toplanıp beraber bulmuşlar gibi. Bana sorarsan Lidyalı kadınlardan biri buldu bunu. Neden mi? Akşam yemeğine çıkıyorsun. Erkek tarafı hesap ödemeye gittiği zaman takas yapmaya çalışıyor, vakitten gidiyor. Demiş ki ben bize çarçur edecekleri bir şey bulayım, takas yapmaktan kurtulalım. Hayır yoksa başka açıklaması olamaz. Parasız erkek istemiyoruz diye dolaşan kadınların hepsinin atası Lidyalılar olmalı.

 

Slip Don: Neden ilk önce boxer’ı bulamadınız? Neden bunu buldunuz ve ana renk olarak beyazı seçtiniz? Eyvallah götünü kapatacak bir şeye ihtiyacın vardı. Düşündün taşındın da kardeşim çok amaçlı düşünsene!? Sadece götü ve ön tarafı kapatıcak kadarını icat etmişin. Ettin bari beyaz icat etmeseydin. Soyunma odası yok muydu o dönemlerde de görmedin bu rezilliği. Şükür biri yetişti de boxer’ı icat etti. Hala götünden sarkan donu ile soyunma odasında gezinen herifler var. Türümden tiksindim.

 

Son olarak da SOYADI!

Atatürk bize bir iyilik yaptı ve ülkede milyonlarca Mehmet olmasın onları soyadları ile tanıyalım dedi, bizi büyük bir zahmetten kurtarmaya çalıştı. Ama keşke başında bekleseymiş. Şimdi de ülkemizde milyonlarca Yılmaz, Türk, Öztürk, Kaya veya Yıldız var. Ülkede en çok Yılmaz soyadı varmış. Yahu bir insan neden gidip başkasının aldığı soyadı alma gereği duyar ki? Hiçbirinin birbiriden haberdar olmaması mümkün mü? Hepiniz de mi yılmaz savaşçılarsınız? Hadi eyvallah dedim diyelim -desem yazmadım bunu- herkes aynı soyadları aldı. Yahu insan soyisim seçerken neden dikkat etmez? Yahu soyadı “pipi” olan adam acaba sordu mu Dede sen hangi akla hizmet ile bunu seçtin? Dönemin soyisim koyan yetkilileri mi bize şaka yaptı yoksa ciddi ciddi soyadını “Beyinsiz” koymayı isteyen oldu mu?

 

HEPESİNE CEVAP İSTİYORUM LAN!? NE DİYE BULDUNUZ YA DA ADINI KOYARKEN SARHOŞ MUYDUNUZ!?

 

sandalet_ici_corap1

kopuksenaryo

Dev Film Yapımda Yönetmen...
Sinema ve Sosyal Yaşam yazarı...
Büyük Beşiktaş Taraftarı...
Çok Bekar...
Avatar

Latest posts by kopuksenaryo (see all)

Article Categories:
Deneme · Eleştiri

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.