Değerli okuyucular, bu gece sizlere freestyl, şiir yada ilginizi çekmeyecek bir yazı paylaşmıyacağım ki az önce kendim söyledim 🙂 biçimsiz yayınladığım yazılar ilginizi çekmiyor hernekadar bana göre hit sayılarda okunma alsada fakat bu işe (yavaş, yavaş başarıyorum) gibisinden düşünmüyorum gibi’ de değil.
Bu tür konuşmalarla kafanızı ütülemek istemiyorum, biliyorum açtığınız her sekmede ayrı bir hitap tarzı. Kendini kasan abiler, mütevazı yazar abilerimiz, ağzından küfür eksik olmayan ve aşk acısından yanıp kavrulan arkadaşlar.
Bana kendimi ifade edebilmem için ayırdığınız zaman için minnettarım..
Bu gün seninle paylaşmak istediğim konu, konu diyemem. Yaşam biçimi, yada evrensel bir dil, iliklerime kadar yaşamak istediğim bir kültür..
Hip hop değince aklından geçen kelimeleri, yada canlanan sülietleri kolayca tahmin edebiliyorum. Örnek vermek gerekirse; Küfür, kavga, gavur icadı, ‘oo bizi aşar aga, delikanlıyı bozar.’ Gibisinden.
Olumlu sonuçlara gelirsek akıla ilk; ‘Ne yazık ki, kendi görüşüm; olumlu pek’ de birşey yok be abi.
Neden?
Çünkü bizi madde bağımlısı olarak görüyorlar.
Bizi neden madde bağımlısı olarak görüyorlar?
Çünkü;
En önemli etken rap müzik, bana göre; arkada çalan ritim’in üstüne okunan şiir. Ülkemizde ne yazıkki uyuşturucu kullanan ençler arasında aşırı derecede yaygın biçimde. Ufak çaplı yaptığım araştırmalar sonucu, seninde hergün 7 haberlerinde izlediğin gibi; madde bağımllılarının büyük bir çoğunluğu yoksul insanlar, sokakda yaşayan kesim, aile’lerine uyum sağlayamayanlar. Buraya kadarını toplumun alt tabakası olarak sınıflandıra biliriz.
İnsanların günün 10-12 saat’i çalıştırılıp, hafta içi bir gün dinlenme izini verilip sosyal hayattan soyutlandırılıyor.
İşyerinde patron ve iş arkadaşları tarafından uygulanan baskı, evde aile bireyleri tarafından oluşan huzursuzluk, kendi denk leri ile arasıda olan uçurum, maddiyat, teknoleji eksikliği..
Ölen bir akrabasının arkasından duyduğu hüzün, başaramadığı bir hedef sonrası gelen başarısızlık ve kendine zarar verme isteği ve madde yoksunluğu birleştiğinde, ortaya; hırsızlık, gasp, cinayet, taciz, fuhuş, akıla binlerce şey geliyor. Peki bahsetiğim birey kesiminin Hip Hop, Rap ile ne alakası var diyorsanız, kendini Mc olarak adlandırıp, Bu kültürü benimsediğini söyleyen insanların veremediği cevabı ‘azınlık’ da olsa, vermeye hazırız!
Bahsettiğim kitle kendini ifade edemeyen insanlardan oluşmaktadır. ‘Her nekadar toplumumuz kendini özveriyele sosyal medya yoluyla ifade arayışında olsa’ da her nekadar sağlıksız, ve madde kadar bağımlılık yaptığı açıklandı, tv, dergi, gazeteler’ de yayınlandı ve hala tartışma konusu oldu.’
Ve bir mikrofon bir’ de kulaklıkla alınan kayıt, söylenen şarkılar; Ülkemiz’ de Hip Hop’ un dengesini bozmakla kalmayıp, farklı düşünce biçimlerine, önyargı, tartışma ve kavgalara yol açmaktadır.
Arabesk rap adını verdikleri tarzları sadece bizleri çıkmaza sürüklemekle kalmayıp aynı zaman’ da kafamızı karıştırmaktan başka hiç bir şey yapmamaktadır. Biz arebesk’ i ‘yaşımdan ötürü’ Müslüm Gürses, Ferdi Tayfur, Orhan Gencebay, Adnan şenses, Yıldız Tilbe vs yüzlerce isimden duyduk. Sevmeyi sevilmeyi, kaybetmeyi, korkmamayı öğrendik.
Arabesk Rap denilir ise eğer, aklıma ‘Hejan’ değil, Yener Çevik gelir.
Arebesk’ i seviyorum, Rap hızlı geliyor yok mu bunun ortası diyorsan Bağcılara gitmene gerek yok çünkü ağacın kökü İzmir’ dalları ise tüm ülkede.
Örnek aldığım iki Mc. Yener ve Bilgin abi, gelin yazdıkları ritim’ li şiir’ in sözlerine bir bakalım;
(Yener Çevik)
Günaydın Dünya hava, su, Güneş
Beni sorarsan heryer közden ateş
Kabuk tutmayan yaram var, her gün deş
Kuzular ya bu adam var ya çilekeş
En beleşten cümleler “nasılsın kardeş iyi misin?”
İyi demek adettendir bilir misin? Bilirsin
Sen de benim gibi gözlemsiz seyir misin?
Bir çoçuklar sevinsin, yarına ve güne
Ben dünlere döne döne bir hâl oldum
Yirmibirimde komadaydım, kalpten durdum
İnan bana çok ama çok, yoruldum
Hiç olmadık yerlerden, yersiz kovuldum
Bir aralar kayboldum, sonralar bulundum
Ben var ya, kardeş 20 Eylüllerde dondum
İyi ki anam iyi ki babam doğdum
Bilinmeyen her yerlere bilgiler sordum
(Nakarat)
Kaldırımlar tozlu
Rüzgar eser poyraz
Yener ve Ceza
Yazar kuyu kazmaz
Dinleyenler söylesin
Anlamayan gitsin
Ne bizlere kabul
Sen ne de bize redsin
(Bilgin Özçalkan)
Artık kavga etmek istemiyorum
Muhabbet etmek istemeyen herkesten önce muhabbet aşıyorum
Benim de hakkım var bir çok şeyde ve bense susuyorum
Elimde olsa daha da kalabalık yürürdüm, yolda kafada kuruyorum
Eller çiçekler koparırken, biz ormanlar kuruyoruz
Eller ormanlar yakarken, biz çiçekler suluyoruz
Her bir yanda akar sular fakat, biz gene de susuyoruz
Sen oyna dilber söyledi, biz birbirimize vuruyoruz
Kul; köle oldu kardaşa, kardaş; köleye kul
Oldu arkadaş, arkadaş, arkadaşa köle kul
Yönü döndü her taraf iyi sen git bi vaha bul
Paylaşmazsan kal bir başına kara dul
Para pul değildir der de ederler başına dert
Ne kadar sert bakarsan bak kim anlar ki kim ki mert?
Pas vermessen adam demezler yalaka değilsen
Yalan yere verilmiş sözler ve hep edilmiş yeminler
(Yener Çevik)
İnan çok ki aga benim kalemim solmaz
Benim gibi değilsen senleri ben anlamaz
Dertlerim akordum, mikrofonlarım saz
Al bir defter de sen de oraya notunu yaz
Yaşadığım her günü kare kare al baz
Hatırana hatıra etme zaman çok az
Bu stil ne dersen derim çilekeş tarz
Pembe dünyayı isteme etme benden arz
Anlattıklarım anladıklarımla andır anla
Yener rapini yazar koş yeniden kanla
Varoşlar topraktan yürür şeref ve şanla
Bu adam o sokaklardan geldi canla
Yazar her rapini dertlerden aldığı gazla
Git dimdik gel kardeş sokaklarda daim hazla
Yokluk bilmeyen yüreklere yokluk yok fazla
Mutluluk bulursan gözüm bizlere de pasla
Rap; Haykırıştır! En büyük modern şaiir’ lerin ifade yoludur.
Kimi zaman bir baş kaldırış veyahut haykırış’ tır. Aşk’ ı kitaplar kadar güzel yorumlar. Toplumsal konulara değinir ve sokaklar’ a sığmaz taşar! ERÖR SİSTEM!